Gebruik Google en Marktplaats voor uw regionale marketing!

1 november, 2008 at 12:58 pm Plaats een reactie

Marktplaats.nl lanceert vandaag in samenwerking met Acxiom, marktleider op het gebied van consumenteninformatie en databasemanagement, een nieuwe lifestyle targeting oplossing op Marktplaats.nl.

Marktplaats gaat de postcodegegevens van gebruikers inzetten om adverteerders gerichter reclame te laten maken. Daartoe is een systeem ontwikkeld dat demografische gegevens aan de postcodes van de bezoekers koppelt.

Doordat bij Marktplaats.nl van 70% van de bezoekers de postcode bekend is, kan de postcode gekoppeld worden aan het lifestyletype in die bepaalde straat.

U als MKB-er kan nu uw direct marketing of folderverspreiding in wijken met bepaalde postcodes  ondersteunen met een online campagne op Marktplaats die op dezelfde doelgroep is gericht.

Ook Google brengt het adverteren voor het MKB onder de aandacht. Het betreft lokatie gerichte advertenties. Dit zijn advertenties die getoond worden aan gebruikers van Google of geplaatst worden in het inhoudsnetwerk van dezelfde zoekmachine. Door de steeds verdere verfijning van het advertentieprogramma is het nu zelfs voor plaatselijke ondernemers interessant om via Google te adverteren. Het MKB is voor Google Nederland de belangrijkste groeimarkt.

Entry filed under: MKB.

Uw MKB webshop: negen fatale fouten Kwaliteit MKB website remmende factor voor online business

Plaats een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

Categorieën

Feeds